sierotki
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /wp-includes/functions.php on line 6114updraftplus
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /wp-includes/functions.php on line 6114wordpress-seo
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /wp-includes/functions.php on line 6114W\u00a0marcu rozpocz\u0119li\u015bmy kampani\u0119 edukacyjno-informacyjn\u0105 w\u00a0Szkole Podstawowej nr\u00a03 im\u00a0Bohater\u00f3w Powstania Warszawskiego.<\/p>\n\n\n\n
W\u00a0ramach projektu \u201eUlica szkolna\u201d po przeprowadzeniu monitoringu zanieczyszcze\u0144 zwi\u0105zanych z\u00a0ruchem drogowym w sezonie grzewczym, przyszed\u0142 czas na kampani\u0119 przypominaj\u0105c\u0105 rodzicom i mieszka\u0144com\u00a0 o wp\u0142ywie naszych indywidualnych zachowa\u0144 drogowych na\u00a0codzienno\u015b\u0107 i\u00a0przysz\u0142o\u015b\u0107 dzieci.\u00a0<\/p>\n\n\n\n
W ramach projektu \u201eUlica szkolna\u201d monitorowane s\u0105 zanieczyszczenia zwi\u0105zane z ruchem drogowym oraz g\u0119sto\u015b\u0107 i rodzaje ruchu drogowego wok\u00f3\u0142 szk\u00f3\u0142. Czy to jak docieramy do szko\u0142y ma znaczenie dla dzieci i nauczycieli? Wyniki bada\u0144 i materia\u0142y edukacyjne pos\u0142u\u017c\u0105 do zwi\u0119kszenia \u015bwiadomo\u015bci nt. zanieczyszczenia powietrza oraz wp\u0142ywu naszych indywidualnych zachowa\u0144 na codzienno\u015b\u0107 i przysz\u0142o\u015b\u0107 dzieci. Celem projektu jest opracowanie plan\u00f3w poprawy jako\u015bci powietrza dla wybranych lokalizacji.<\/p>\n\n\n\n
W ramach projektu opracowane zostan\u0105 plany poprawy jako\u015bci powietrza oraz ocena g\u0119sto\u015bci i rodzaj\u00f3w ruchu drogowego wok\u00f3\u0142 szk\u00f3\u0142. Wyniki bada\u0144 i materia\u0142y edukacyjne pos\u0142u\u017c\u0105 do zwi\u0119kszenia \u015bwiadomo\u015bci nt. zanieczyszczenia powietrza oraz wp\u0142ywu indywidualnych zachowa\u0144 i otaczaj\u0105cej lokalnej spo\u0142eczno\u015bci na codzienno\u015b\u0107 i przysz\u0142o\u015b\u0107 ich dzieci.<\/p>\n\n\n\n
W szkole i jej okolicy mo\u017cna zobaczy\u0107 materia\u0142y informacyjno-edukacyjne dotycz\u0105ce zanieczyszcze\u0144 powietrza spowodowanych wzmo\u017conym ruchem aut. Kampania zach\u0119ca do docierania do szko\u0142y pieszo, rowerem, a kiedy zaistnieje konieczno\u015b\u0107 dojechania autem nie podje\u017cd\u017cania do samego wej\u015bcia. Zostawienie samochodu w pewnej odleg\u0142o\u015bci od plac\u00f3wki i mini spacer do szko\u0142y \u2013 to wsp\u00f3lny czas z dzieckiem i dotlenienie przed lekcjami. Takie dzia\u0142ania przynosz\u0105 wiele korzy\u015bci, nie tylko dla \u015brodowiska, ale tak\u017ce dla zdrowia uczni\u00f3w i pracownik\u00f3w szko\u0142y.<\/p>\n\n\n\n
Docieranie do szko\u0142y pieszo lub rowerem to \u015bwietny spos\u00f3b na zapewnienie sobie codziennej dawki ruchu, a tak\u017ce na oszcz\u0119dzanie czasu, kt\u00f3ry zwykle tracimy w korkach lub na szukanie miejsca parkingowego w pobli\u017cu szko\u0142y. Dodatkowo, poruszanie si\u0119 po mie\u015bcie w ten spos\u00f3b pomaga w utrzymaniu zdrowia, wp\u0142ywa pozytywnie na nasze samopoczucie i redukuje stres.<\/p>\n\n\n\n
Kampania informacyjno-edukacyjna skierowana do rodzic\u00f3w i uczni\u00f3w ma na celu zwi\u0119kszenie \u015bwiadomo\u015bci na temat wp\u0142ywu emisji zanieczyszcze\u0144 transportowych na jako\u015b\u0107 powietrza, nasze zdrowie, a nawet funkcje poznawcze. Nasze codzienne decyzje dotycz\u0105ce mobilno\u015bci to odpowiedzialno\u015b\u0107 za zdrowie i kondycj\u0119 najbli\u017cszych oraz za swoje otoczenie. Poprzez takie dzia\u0142ania, przypominamy rodzicom i innym kierowcom wok\u00f3\u0142 szko\u0142y, \u017ce wy\u0142\u0105czenie silnika jest obowi\u0105zkowe i szalenie wa\u017cne, szczeg\u00f3lnie dla dzieci, a nawet minimalne zmiany w zachowaniu (np. kilka minut spaceru) maj\u0105 powa\u017cne d\u0142ugoterminowe konsekwencje dla zdrowia. Uczniowie zyskuj\u0105 wiedz\u0119 na temat ochrony \u015brodowiska, zdrowego stylu \u017cycia oraz samodzielno\u015bci i odpowiedzialno\u015bci za swoje wybory.<\/p>\n\n\n\n
\u2013 Zmiany mobilno\u015bci w obszarach szkolnych oraz dostosowanie pr\u0119dko\u015bci i g\u0119sto\u015bci ruchu pojazd\u00f3w mog\u0105 znacznie wp\u0142yn\u0105\u0107 zar\u00f3wno na popraw\u0119 jako\u015bci powietrza jak i na bezpiecze\u0144stwo ruchu drogowego \u2013 m\u00f3wi Barbara Kr\u00f3l, koordynatorka projektu z Partnerstwa dla Bezpiecze\u0144stwa Drogowego. \u2013 Dlatego dostrzegamy potrzeb\u0119 zbudowania solidnych podstaw dla dalszego propagowania koniecznych dzia\u0142a\u0144 \u2013 zbierania danych, mapowania sytuacji, propagowania najlepszych praktyk, zwi\u0119kszania \u015bwiadomo\u015bci i przygotowania propozycji systemowych dzia\u0142a\u0144 \u2013 dodaje.<\/p>\n\n\n\n